“Mannen die zingen doen dat in koor”

Welkom op de wervingspagina voor nieuwe leden.

Het Astens Mannenkoor heeft blijkbaar je belangstelling gewekt en je bent benieuwd naar meer informatie, die vind je hieronder en verder op deze website.

Het Astens Mannenkoor is een sociaal betrokken koor waar de onderlinge vriendschap hoog in het vaandel staat. Voor ons is zingen ontspanning door inspanning, het koor gaat uit van het feit dat 80 % van de mannen kan zingen in een koor. Er zijn bij ons weinig of geen drempels om lid te worden.

Het koor zingt een repertoire met overwegend  vierstemmige nummers, variërend van licht klassiek tot moderne evergreens zoals: Imagine van John Lennon of Take me Home Country Roads van John Denver.

De moeilijkheidsgraad is zodanig dat iedereen het met enige inspanning kan leren zingen.

“Beter dan praten, is zingen met maten”

We repeteren onder leiding van onze dirigente Oksana Bos-Baljva op donderdagavond in zaal Jan van Hoek Eten & Drinken op de Markt. We beginnen om acht uur en de repetitie duurt tot tien uur waarna voor de liefhebbers de derde helft kan beginnen.

Als koor verzorgen we een aantal optredens per jaar. De belangrijkste zijn het Goudenparenconcert en het Herfstbockconcert. Ook verzorgen we het opluisteren van de dienst op tweede kerstdag. Maar het zingen in de kerk houden we beperkt.

“Mannen die zingen zijn zonnetjes in huis”

Zingen is goed voor je gezondheid en maakt je leven gelukkiger, dat beweren wetenschappers en de zangers van het Astens Mannenkoor kunnen dat beamen.

Als je interesse na het lezen van het bovenstaande nog verder is toegenomen hopen we je op korte termijn welkom te heten bij een van onze repetities.

Als je vervolgens besluit om aspirant-lid te worden krijg je het volgende aangeboden.

• Bij voldoende deelname een gratis cursus “Zin in Zingen”
  • Na toetreding tot het koor een korting van 50% op de contributie van 2024
  • Een vaste buddy voor een soepele opvang binnen het koor
  • Installatie en uitleg van het oefenprogramma Anvil
  • Enthousiaste medezangers die samen gezellig muziek maken

Als je na het lezen van het bovenstaande toch nog vragen hebt kun je contact opnemen met het volgende telefoonnummer:
06 18166145              Jos de Vries.

Bedankt voor je bezoek aan onze website.